Blog lingvistic
Cu cât mai repede cu atât mai bine – Importanța învățării unei limbi străine în copilărie

Cu cât mai repede cu atât mai bine – Importanța învățării unei limbi străine în copilărie

Autor articol: Irina Lupașcu

În primii 7 ani de viața creierul copiilor este ca un burete, datorită faptului că se află predominant într-o frecvență cerebrală numită theta. În această stare tot ceea ce se întâmplă în mediul exterior este absorbit cu ușurință. Este un obiectiv ușor realizabil  ca până la vârsta de 7 ani copiii să învețe să vorbească fluent o limbă straină. Ușurința de a învăța o limbă străina nu se încheie la vârsta de 7 ani, ea continuă până în jurul adolescenței și chiar ulterior.

Eu recunosc cu mândrie că am învățat limba engleză în clasele I-IV. Am avut o profesoară extraordinară și nu știu cum a făcut dar senzația mea este mi-a turnat engleza în creier.

Poate veți spune că vă este greu și dumneavoastră ca adult să învățați atât de repede o limbă strănă, dar unui copil?

Neuroștiința spune că după vârsta de 35 de ani ne este mai greu să învățăm lucruri noi pentru că rețelele neuronale sunt bine consolidate (un fel de de-a spune că „betonul s-a întărit”). Asta în timp ce în primii ani de viață acest proces este natural și ușor, ca o plastilină ușor modelabilă.

Care este momentul ideal să învățăm o limbă străină?

Între vârsta de 2- 7 ani este momentul ideal să ne învățăm copiii o limbă străină.

Ca în dobândirea oricărei abilități noi este nevoie de antrenament și repetiție.

Un alt avantaj major al învățării timpurii a unei limbi străine este lipsa fricii și a rușinii legate de noua abilitate. Copiii nu își fac griji că nu se vor descurca suficient de bine sau că nu pronunță corect anumite cuvinte.  Ei se bucură de explorare și de compania celorlalți copii. Pentru ei este o bucurie nu o corvoadă.

Când deprind o abilitate nouă copiii primesc încurajări și laude de la adulți. Părinții, bunicii, rudele, prietenii de familie sunt impresionați de abilitățile micuțului și îl felicită și încurajează. Asta duce la starea de bine, micuțul se simte valorizat și apreciat. Și oare ce poate fi mai bun pentru copilul tău?

Copiii învață astfel să fie disciplinați. Învățarea unei limbi noi necesită antrenament și repetiție iar în jurul acestora se crează un ritual, dusul copilului la lecții, interacțiunea cu ceilalți copii și cu profesorul, notele, laudele, examinarea, aprecierea părinților. Toate acestea duc la crearea unei rețele neuronale pentru învățarea limbii străine. Învățatul unei limbi străine se va transforma într-o activitate care dă o stare de bine iar acest lucru va genera repetarea tiparului (învățarea unei abilități noi).

Poate câteodată expresia “Este prea târziu să învăț o limbă străină” este valabilă dar nu este niciodată adevărată pentru „Este prea devreme să învăț o limbă nouă”.

La vârsta timpurie învățarea este combinată cu jocuri și activități interactive și distractive. Copiii vor asocia învățarea unei limbi străine cu o activitate distractivă astfel  le va veni ușor mai târziu să învețe și alte limbi strine pentru că o vor asocia cu ceva distractiv și plăcut.

Cu cât mai repede va începe procesul de învățare cu atât mai mult își va atinge potențialul maxim de învățare.

“Conform teoriei lui Noam Chomsky, copilul se naște cu un mecanism natural de însușire a limbilor (Language Acquisition Device). Cele mai recente cercetări psiholingvistice arată că, în achiziția limbilor, există două praguri critice, de fapt două bariere biologice, care presupun două ,,ferestre” genetice bine stabilite. Prima ,,fereastră” genetică cuprinde primii 6-8 ani din viața copilului. Dacă în această perioadă lipsește stimulul lingvistic din experiența copilului, abilitatea sa de a-și însuși o limbă străină slăbește. Cea de-a doua ,,fereastră” genetică este în perioada de pubertate a copilului. În aceste două perioade copilul absoarbe foarte repede orice limbă straină vorbită în preajma lui. După închiderea acestor ,,ferestre” copilul își va păstra abilitatea de însușire a limbilor în continuare, însă aceasta va pierde mult din intensitate.” Constanța Marin

Avantaje

  • Vârsta timpurie este momentul ideal pentru că se învață cel mai ușor.
  • Duce la dezvoltarea capacității intelectuale datorită diversității la care este expus copilul.
  • Învățarea unei limbi străine va deveni ceva natural pentru copil, fiind deja obișnuit cu procesul. Există oameni care vorbesc 7-10 limbi străine iar ceea ce i-a ajutat a fost faptul că au început de mici învățarea.
  • Va fi un avantaj când îți va alege școala și ulterior cariera.
  • Copilul poate învăța fluent o limbă străină până la vârsta de 7 ani.
  • Duce la creșterea încrederii în sine pentru că se simte capabil.

Mult succes în procesul de învățare a unei limbi străine!

What to read next

Metode eficiente de a învăța limbi străine ca adult
Articole
Metode eficiente de a învăța limbi străine ca adult
Îți dorești să te familiarizezi cu un nou univers lingvistic, dar te temi că, din cauza vârstei, vei întâmpina o mulțime de obstacole?
Articole
Cât de grea este limba germană? 5 mituri în care să nu crezi
imba germană este o limbă care aduce cu sine numeroase provocări gramaticale și de vocabular. O persoană care nu a mai interacționat cu această limbă, va fi surprinsă la început de lungimea cuvintelor sau de expresiile întâmpinate.
Cum să îți îmbogățești pronunția în limba engleză fără prea mult efort
Articole
Cum să îți îmbogățești pronunția în limba engleză fără prea mult efort
Când înveți o limbă străină, una dintre dificultăți este reproducerea corectă a sunetelor. Pentru a avea o reputație bună prin accentul tău, îmbunătățirea pronunției devine o necesitate pentru a te face înțeles cu ușurință atunci când vorbești în engleză.
Articole
Cum exersăm limba engleză: 5 metode simple și distractive
Dacă ești începător sau ai deprins deja câteva cunoștințe de bază ale limbii engleze, atunci probabil că știi că cea mai eficientă metodă de învățarea este alături de un profesor specializat.
Articole
Povestea celor 3 muschetari ai educației
Articole
Top 10 Greșeli Frecvente în Engleză – Învață să le Corectezi Ușor!
Descoperă cele mai frecvente 10 greșeli în engleză și află cum să le corectezi rapid și ușor! Un ghid practic de la profesorii Twinkle Star Iași, dedicat elevilor și cursanților de toate nivelurile.
sursa foto: https://www.piqsels.com/en/public-domain-photo-zktyk
Articole
Curs engleză online sau meditații la engleză?
Copilul tău vrea să învețe limba engleză de la zero sau ți-ai propus să-l ajuți să-și îmbunătățească cunoștințele și să aprofundeze noțiuni de gramatică în limba lui Shakespeare?
Articole
Cu cât mai repede cu atât mai bine – Importanța învățării unei limbi străine în copilărie
În primii 7 ani de viața creierul copiilor este ca un burete, datorită faptului că se află predominant într-o frecvență cerebrală numită theta. În această stare tot ceea ce se întâmplă în mediul exterior este absorbit cu ușurință. Este un obiectiv ușor realizabil  ca până la vârsta de 7 ani copiii să învețe să vorbească fluent o limbă straină.
Profesoră și un grup de elevi entuziasmați în clasă, sărbătorind un succes în fața laptopurilor, într-un mediu educațional modern.
Articole
Cum să-ți îmbunătățești engleza în afara orelor de curs: 7 strategii simple care chiar funcționează
Descoperă cum să-ți îmbunătățești engleza în afara orelor de curs cu metode practice și plăcute. Află de la prof. Cosmin Frunză 7 strategii simple care chiar funcționează, de la gândirea în engleză, la filme, social media și mini-antrenamente zilnice.
Articole
Știrea care schimbă ce știai despre echivalarea certificatelor Cambridge English la Bacalaureat 2023
Elevii de clasa a XII-a care vor susține examenul de bacalaureat în cadrul sesiunilor din 2023 și care doresc să-și echivaleze proba C de evaluare a competențelor lingvistice cu un certificat Cambridge trebuie să se pregătească pentru schimbări.
Articole
Cum să îmi ajut copilul să învețe o limbă străină?
Articole
Centrul de pregătire pentru examene Cambridge English TWINKLE STAR IAȘI a primit distincția « Gold Preparation Centre 2021»
Este pentru al doilea an consecutiv când Twinkle Star Iași primește distincția “Gold Preparation Centre », marcă a excelenței în pregătirea candidaților pentru examenele Cambridge English.
Articole
Ce stil de parenting te caracterizează?
Ca părinte, probabil că te întrebi în fiecare zi ce poți face pentru a-i oferi copilului tău cel mai bun start în viață. Vrei ca el să aibă acces la oportunitățile potrivite, să devină un adult echilibrat și să își atingă potențialul maxim.
De câte ore de studiu ai nevoie pentru a stăpâni limba engleză?
Articole
De câte ore de studiu ai nevoie pentru a stăpâni limba engleză?
Un copil de 6 ani are nevoie între 12.000-15.000 de ore pentru a învăța limba maternă. Dar cât timp durează învățarea unei limbi străine, de exemplu a limbii engleze? Ei bine, răspunsul la această întrebare este influențat de o serie de factori pe care îi vom discuta în continuare, pentru ca la final să putem trage o concluzie în cunoștință de cauză.
Articole
ICT integration – Three early teaching approaches
nformation and communication technologies are currently being used in all fields of education to assist both students and teachers in either learning or teaching more effectively.
Moduri de a-ți convinge copilul să învețe o limbă străină
Articole
Moduri de a-ți convinge copilul să învețe o limbă străină
Societatea ne impune cunoașterea a cel puțin a unei limbi străine de circulație internațională, indiferent de domeniul în care activăm sau de ceea ce am învățat la școală.
Articole
Cum se completează corect fișa de echivalare lingvistică pentru admiterea la liceu – iunie 2021
cursuri engleza adolescenti, cursuri engleza online
Articole
6 motive să înveți limba engleză cu un profesionist
Avem cu toții idee cam ce presupune învățarea unei limbi străine. În plus, mulți dintre noi avem cunoștințe de engleză, dar poate vrem să ne descurcăm mai bine în această limbă decât o face
Misiune si valori
Articole
Valorile Twinkle Star – pentru că și steluțele au nevoie de orientare
Orice proiect care se vrea a fi coerent și de lungă durată are o misiune clară și este organizat pe baza unor valori – codul care îi ajută pe cei implicați să păstreze o direcție comună, să se sincronizeze asemenea mecanismelor unui ceas elvețian.
Articole
COMUNICAT DE PRESĂ – Campanie Donare Plasmă TwS
Campania pentru donare de plasmă lansată de centrul lingvistic Twinkle Star la începutul lunii octombrie 2020 a adunat deja un număr de 28 de persoane vindecate de COVID-19 care s-au alăturat acestui demers.
Articole
Cum să te pregătești eficient pentru un examen de limba engleză și de ce să apelezi la cursuri de engleză?
Într-o epocă în care granițele devin din ce în ce mai fluide datorită tehnologiei și schimburilor culturale, cunoașterea limbii engleze nu mai este doar un avantaj, ci o necesitate. Fie că vrem să călătorim, să studiem în străinătate sau să lucrăm pentru companii internaționale, abilitatea de a comunica eficient în engleză ne deschide numeroase uși.
Model de business – Twinkle Star, cel mai mare centru lingvistic din țară
Articole
Model de business – Twinkle Star
Articole
Limba engleză pentru preșcolari: când și cum încep copiii să învețe?
Unul dintre avantajele copilăriei este dobândirea ușoară, aproape naturală a limbajului. Copiii sunt auto-motivați să acumuleze noțiuni noi fără o învățare conștientă, spre deosebire de adolescenți și adulți.
Articole
Caravana Examenelor Cambridge în București, Brașov, Botoșani și Galați
entrul de examinare Twinkle Star Exam Centre organizează Caravana examenelor Cambridge A2 Key for Schools și B1 Preliminary for Schools în București și Brașov, pe 27 februarie, în Galați pe 6 martie și în Botoșani, pe 7 martie.
Cum îți poți îmbunătăți nivelul de limbă engleză - tips & tricks
Articole
Cum îți poți îmbunătăți nivelul de limbă engleză – tips & tricks
Articole
A CONTRASTIVE EVALUATION OF THE ENGLISH AND GERMAN COMPARISON OF ADJECTIVES IN TWO COURSEBOOKS USED IN SECONDARY SCHOOLS IN ROMANIA
Teaching the comparison of adjectives can be quite difficult for teachers because they have to present a set of rules that their students usually mix up.
Articole
Copiii multilingvi sau de ce să învețe copilul meu două limbi străine în același timp?
opiii pot diferenția între două sau mai multe limbi foarte devreme în dezvoltarea lor. Ei pot învăța două sau mai multe limbi în același timp fără să devină confuzi. Spre exemplu, realizează rapid că trebuie să vorbească în germană cu lehrerin Iulia și în ziua următoare în engleză cu teacher Ada.
Articole
Emoțiile unui examen Cambridge English și importanța participării la o simulare
Cu toții am participat măcar o dată în viață la un examen. Știm cu câte emoții vine acesta, înainte și în timpul desfășurării lui. Și e oarecum normal.
Articole
Cinci lucruri pe care e nevoie să le cunoști înainte de a începe cursurile de limba germană
Limba lui Goethe se află într-un con de umbră în România, și nu numai. Engleza este, fără îndoială, prima limbă străină învățată la școală.
Cel mai bun centru de pregatire Cambridge din Romania
Articole
Twinkle Star își reia parțial activitatea la sediu
Luni, 18 mai a.c., ca urmare a ieșirii din starea de urgență, Twinkle Star Exam Centre reia activitatea administrativă la sediu. Astfel, între orele 10.00 – 18.00, departamentele Casierie și Secretariat vor funcționa cu program întreg.
Articole
Beneficiile învățării limbii engleze de la vârste fragede
Deși majoritatea părinților recunosc importanța stăpânirii uneia sau mai multor limbi străine, este posibil să nu fie conștienți cu adevărat de avantajele aduse de începerea procesului de învățare cât mai devreme în copilărie, în perioada premergătoare claselor primare. 
Articole
Teaching intercultural competence in the foreign language classroom
Intercultural competence has become an important educational end because of the far-reaching effects this issue may have in the long run for the increasingly multicultural societies we are living in.
Articole
Importanța implicării părinților în procesul de învățare
Ți-ai propus să susții un examen Cambridge, însă faptul că există atât de multe niveluri te induce în eroare?
Articole
A CROSS-NATIONAL VIEW ON TEACHING APPROACHES IN A ROMANIAN AND A NORWEGIAN TEACHER TRAINING PROGRAM
This paper focuses on student-centeredness, underpinning four case studies bringing together tried-and-tested approaches to teaching in higher education.
Târgu-Jiu: Examenul Cambridge, susținut cu brio de elevii Colegiul Național „Tudor Vladimirescu”și în vreme de pandemie
Articole
COMUNICAT DE PRESĂ – Examene Cambridge în Târgu-Jiu
Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” din Târgu-Jiu a devenit recent Centru de Pregătire Examene Cambridge în județul Gorj, în urma acordului încheiat cu Twinkle Star Exam Centre, Centru Autorizat Cambridge Assessment English.
Articole
Using Songs in EFL Classes: Preliminaries
I will begin by presenting the huge impact of music on language learning, showing its place in the theory of multiple intelligences and discussing two well-known teaching methods.
5 motive pentru care merită să te apuci să înveți limba germană
Articole
5 motive pentru care merită să te apuci să înveți limba germană
Cunoașterea unui număr cât mai mare de limbi străine are numeroase beneficii în zilele noastre. Dacă dorești să-ți extinzi orizontul lingvistic și te întrebi ce altă limbă străină este la mare căutare astăzi – bineînțeles, alături de limba engleză!
Articole
IDENTIFYING FEAR IN THE FOREIGN LANGUAGE CLASSROOM—PRELIMINARIES
This article is the first step towards a more comprehensive study of fear in the foreign language classroom, with practical applications in the English language classroom.
INFORMARE OPORTUNITATE: Accesează fonduri nerambursabile pentru cursuri de limbi străine & examene
Articole
Accesează fonduri nerambursabile pentru cursuri de limbi străine & examene
Dacă dorești ca angajații tăi să beneficieze de cursuri de pregătire lingvistică subvenționate întrucât acest lucru ar ajuta business-ul tău în activitatea curentă, avem vești bune.
Articole
A REFLECTIVE ANALYSIS OF A LESSON PLAN IN THE PRACTICUM MODULE AT MA LEVEL
This article aims to provide the first step towards a more in-depth study of reflection on teaching, which is a big issue in professional development.