Blog lingvistic
Învățarea prin joc a unei limbi străine

Învățarea prin joc a unei limbi străine

Învățarea prin joc a unei limbi străine

Ce loc acordăm jocului în procesul de învățare? În primul rând, ne putem uita la definiția și statutul jocului în societatea noastră, făcând distincția între termenii joc și distracție.  

Jocul se referă la angajarea într-o activitate care are un scop, reguli și un rezultat la final. Pe de altă parte, distracția se referă la implicarea într-o activitate fără a avea neapărat un scop, reguli și un rezultat. 

Dacă ne interesează jocurile și nu simpla distracție, există o întreagă gamă de opțiuni, care pot fi practicate atât la școală, cât și în afara ei și care pot lua diferite forme: jocuri de îndemânare, de explorare, de construcție, de memorare, jocuri fizice care implică, de exemplu, mișcări ale corpului și, bineînțeles, jocuri aplicate în procesul de învățare a unei limbi străine

 Dacă vrei să te joci și tu cu copilul tău în limba engleză, ți-am pregătit câteva idei.

Jocurile și procesul de acumulare a informațiilor noi

Oricare ar fi jocul ales, rolul său este important deoarece permite, printre altele: explorarea și înțelegerea unor elemente într-un mod ludic, concentrarea atenției și a activității asupra unui anumit context, stimularea diferitelor funcții cognitive, încurajarea angajamentului, motivației, curiozității și autonomiei. Acestea sunt componente esențiale în viața tinerilor și a copiilor.

În acest sens, jocurile îmbogățesc experiența de învățare care se bazează pe 4 piloni principali: 

  1. Atenție: să înveți să te concentrezi.
  2. Implicare activă: a avea o idee clară a obiectivului care trebuie atins.
  3. Feedback: confruntarea propriilor reprezentări cu realitatea și ajustarea modelelor lumii.
  4. Consolidare: automatizarea unei sarcini învățate pentru a dobândi altele și așa mai departe.

În ultimii ani, interesul pentru procesele cognitive a dus la utilizarea jocurilor în sala de curs dar și în orice alt spațiu unde există o intenție didactică, ca de exemplu în timpul cursurilor de limbi străine pentru copii.

Observăm că învățarea prin joc se referă în principal la copiii de grădiniță și apoi ia alte forme sau dispare în funcție de școală și de sistemul școlar.

În acest sens, jocurile sunt un instrument de învățare important, un suport bun pentru dezvoltarea diferitelor cunoștințe și abilități, care permite plasarea conținutului într-un context mai larg și rezolvarea problemelor prin realizarea de conexiuni între concepte, promovând astfel interdisciplinaritatea. 

De exemplu, în cadrul cursurilor pentru copiii oferite de centrul lingvistic Twinkle Star, metodele de predare sunt adaptate vârstei cursanților, indiferent dacă vorbim de lecții de limba engleză sau limba germană.  

În plus, jocurile sunt un instrument de motivare a elevilor pentru a lucra, deoarece încurajează învățarea prin metode distractive. 

În cele din urmă, prin joc, ne confruntăm cu noi înșine și cu ceilalți. Învățăm despre viața în grup, îi descoperim pe ceilalți și mediul în care trăim, folosim jocul ca un instrument de socializare care generează atât cooperare, cât și „competiție”, dar și un instrument de testare, pentru că ne confruntăm și cu noi înșine, cu propriile noastre succese sau eșecuri. 

Chiar dacă în momentul de față vorbim preponderent de cursuri online, principiile expuse mai sus se aplică în același mod. Copiii sunt organizați în grupe de studiu conform nivelului de pregătire, dar și în funcție de vârstă, astfel încât să poată socializa între ei prin joc, într-o limbă străină.

Care este scopul jocului în procesul de învățare a unei limbi străine? 

Am vorbit mai devreme despre motivație, iar pentru ca un joc să fie eficient pentru învățare, este important ca acesta să fie asociat cu mai multe caracteristici.

Dacă luăm exemplul jocurilor în noul context digital, un subiect de mare actualitate, vom observa faptul că avem la îndemână o multitudine de instrumente care ne ajută în fiecare etapă a jocului. Fie că vorbim de platforme interactive, de o sursă nelimitată de imagini și sunete, toate ne ajută să evoluăm. Însă pentru ca aceste jocuri să fie motivante și eficiente, trebuie luate în considerare diferite criterii, cum ar fi:

  • Autonomia elevului.
  • Conexiunea cu ceilalți.
  • Sentimentul de a dezvolta abilități pe măsură ce jocul avansează.
  • Satisfacția de a vedea un rezultat.

Joc liber sau joc dirijat?

Depinde…În cazul jocului liber, copilul poate să își aleagă singur activitățile într-un cadru nestructurat. În cazul cursurilor de limbi străine, adesea comunicarea sau jocul imaginativ dintre doi copii poate duce la îmbunătățirea substanțială a vocabularului. Cel mai adesea copiii tind să reproducă scene din viața reală, astfel încât vor fi motivați să deprindă cât mai multe cuvinte noi.  

Pe de altă parte, jocul dirijat permite dobândirea unor cunoștințe mai „disciplinare”. Prin definirea unui cadru clar, profesorul trebuie să introducă elemente mai puțin distractive, cum ar fi cele gramaticale.  

Prin urmare, cu siguranță există o anumită complementaritate între metodele de predare și exersare a unei limbi străine, iar proporția se va stabili în funcție de „obiectivele” dorite. 

Dacă vrei să îi oferi copilului tău posibilitatea de a deprinde o limbă străină, fie că este vorba de engleză sau germană, verifică oferta de cursuri online a centrului lingvistic Twinkle Star.

Folosind metode de lucru adaptate la fiecare categorie de vârstă, cursurile interactive au scopul de a consolida nivelul de cunoștințe, dar și de a-i pregăti pe copii pentru obținerea certificării Cambridge pentru limba engleză.

Află mai multe detalii de pe website-ul Twinkle Star: www.twinklestar.ro

What to read next

cursuri engleza adolescenti, cursuri engleza online
Articole
6 motive să înveți limba engleză cu un profesionist
Avem cu toții idee cam ce presupune învățarea unei limbi străine. În plus, mulți dintre noi avem cunoștințe de engleză, dar poate vrem să ne descurcăm mai bine în această limbă decât o face
Articole
IDENTIFYING FEAR IN THE FOREIGN LANGUAGE CLASSROOM—PRELIMINARIES
This article is the first step towards a more comprehensive study of fear in the foreign language classroom, with practical applications in the English language classroom.
Misiune si valori
Articole
Valorile Twinkle Star – pentru că și steluțele au nevoie de orientare
Orice proiect care se vrea a fi coerent și de lungă durată are o misiune clară și este organizat pe baza unor valori – codul care îi ajută pe cei implicați să păstreze o direcție comună, să se sincronizeze asemenea mecanismelor unui ceas elvețian.
INFORMARE OPORTUNITATE: Accesează fonduri nerambursabile pentru cursuri de limbi străine & examene
Articole
Accesează fonduri nerambursabile pentru cursuri de limbi străine & examene
Dacă dorești ca angajații tăi să beneficieze de cursuri de pregătire lingvistică subvenționate întrucât acest lucru ar ajuta business-ul tău în activitatea curentă, avem vești bune.
sursa foto: https://www.piqsels.com/en/public-domain-photo-zktyk
Articole
Curs engleză online sau meditații la engleză?
Copilul tău vrea să învețe limba engleză de la zero sau ți-ai propus să-l ajuți să-și îmbunătățească cunoștințele și să aprofundeze noțiuni de gramatică în limba lui Shakespeare?
Articole
Cât este valabil un examen Cambridge English?
Anual peste 7 milioane de oameni susțin un examen Cambridge în urma căruia primesc o certificare internațională.
Cum îți ajuți copilul să învețe limba engleză?
Articole
Cum îți ajuți copilul să învețe limba engleză?
Cu cât învățarea unei limbi străine începe mai devreme, încă din primii ani din copilărie, cu atât procesul de asimilare a cunoștințelor și dezvoltarea skillurilor lingvistice vor fi mai ușoare pentru cel mic.
Articole
Limba engleză pentru preșcolari: când și cum încep copiii să învețe?
Unul dintre avantajele copilăriei este dobândirea ușoară, aproape naturală a limbajului. Copiii sunt auto-motivați să acumuleze noțiuni noi fără o învățare conștientă, spre deosebire de adolescenți și adulți.
Moduri de a-ți convinge copilul să învețe o limbă străină
Articole
Moduri de a-ți convinge copilul să învețe o limbă străină
Societatea ne impune cunoașterea a cel puțin a unei limbi străine de circulație internațională, indiferent de domeniul în care activăm sau de ceea ce am învățat la școală.
Articole
A REFLECTIVE ANALYSIS OF A LESSON PLAN IN THE PRACTICUM MODULE AT MA LEVEL
This article aims to provide the first step towards a more in-depth study of reflection on teaching, which is a big issue in professional development.
Cantece in engleza - Tudor Frunza Twinkle Star
Articole
Cântece în engleză pentru copii
Astăzi, cunoașterea limbii engleze, încă de la o vârstă fragedă, este esențială. Engleza ocupă un loc important în programa școlară și, mai mult decât atât, cei mici au ocazia de a face cunoștință cu noțiuni și cuvinte de bază încă de la grădiniță.
Metode eficiente de a învăța limbi străine ca adult
Articole
Metode eficiente de a învăța limbi străine ca adult
Îți dorești să te familiarizezi cu un nou univers lingvistic, dar te temi că, din cauza vârstei, vei întâmpina o mulțime de obstacole?
Cum îți poți îmbunătăți nivelul de limbă engleză - tips & tricks
Articole
Cum îți poți îmbunătăți nivelul de limbă engleză – tips & tricks
Articole
Cum se completează corect fișa de echivalare lingvistică pentru admiterea la liceu – iunie 2021
Articole
Gold Preparation Centre | Cambridge Award 2020
Twinkle Star din Iași, câștigător la două categorii de concurs Cambridge English Assessment, lansează la nivel național cursurile live de limba engleză și germană
echivalare proba engleza Bacalaureat - Twinkle Star - examene cambridge
Articole
Cum se completează corect cererea de echivalare a certificatului lingvistic la Bacalaureat
Articole
Centrul de pregătire pentru examene Cambridge English TWINKLE STAR IAȘI a primit distincția « Gold Preparation Centre 2021»
Este pentru al doilea an consecutiv când Twinkle Star Iași primește distincția “Gold Preparation Centre », marcă a excelenței în pregătirea candidaților pentru examenele Cambridge English.
Articole
Cine este și ce face Asociația Gutenberg?
Atunci când discutăm despre educație, avem nenumărate exemple care contribuie constant la o dezvoltare durabilă a tinerilor și nu numai, exemple care dovedesc implicarea și dorința de a schimba în bine comunitatea. În cele ce urmează, vă propunem spre lectură povestea uneia dintre cele mai solide organizații la nivel național.
Articole
Cum exersăm limba engleză: 5 metode simple și distractive
Dacă ești începător sau ai deprins deja câteva cunoștințe de bază ale limbii engleze, atunci probabil că știi că cea mai eficientă metodă de învățarea este alături de un profesor specializat.
Model de business – Twinkle Star, cel mai mare centru lingvistic din țară
Articole
Model de business – Twinkle Star
Articole
Bridging the Generation Gap by learning from our students
Generation Gap is a phenomenon which appears when there is a failure in communication between people belonging to different generations. There is a certain diversity as to what generates the Generation Gap, ranging from values and attitudes to technology and language.
Articole
Cu cât mai repede cu atât mai bine – Importanța învățării unei limbi străine în copilărie
În primii 7 ani de viața creierul copiilor este ca un burete, datorită faptului că se află predominant într-o frecvență cerebrală numită theta. În această stare tot ceea ce se întâmplă în mediul exterior este absorbit cu ușurință. Este un obiectiv ușor realizabil  ca până la vârsta de 7 ani copiii să învețe să vorbească fluent o limbă straină.
Cum te pregătești pentru un interviu în engleză
Articole
Cum te pregătești pentru un interviu în engleză?
Articole
ICT integration – Three early teaching approaches
nformation and communication technologies are currently being used in all fields of education to assist both students and teachers in either learning or teaching more effectively.
Articole
Copiii multilingvi sau de ce să învețe copilul meu două limbi străine în același timp?
opiii pot diferenția între două sau mai multe limbi foarte devreme în dezvoltarea lor. Ei pot învăța două sau mai multe limbi în același timp fără să devină confuzi. Spre exemplu, realizează rapid că trebuie să vorbească în germană cu lehrerin Iulia și în ziua următoare în engleză cu teacher Ada.
Articole
To write or not to plan
Una din probele examenelor Cambridge English de la nivelul B1 Preliminary  în sus este cea de Writing (Scriere) – aici este momentul în care trebuie să îi convingi pe examinatori despre faptul că You know good English and you are not afraid to use it.
Articole
Beneficiile învățării limbii engleze de la vârste fragede
Deși majoritatea părinților recunosc importanța stăpânirii uneia sau mai multor limbi străine, este posibil să nu fie conștienți cu adevărat de avantajele aduse de începerea procesului de învățare cât mai devreme în copilărie, în perioada premergătoare claselor primare. 
Articole
Povestea celor 3 muschetari ai educației
Articole
Using art as a mnemonic tool for language acquisition in the EFL class
Articole
A CONTRASTIVE EVALUATION OF THE ENGLISH AND GERMAN COMPARISON OF ADJECTIVES IN TWO COURSEBOOKS USED IN SECONDARY SCHOOLS IN ROMANIA
Teaching the comparison of adjectives can be quite difficult for teachers because they have to present a set of rules that their students usually mix up.
Târgu-Jiu: Examenul Cambridge, susținut cu brio de elevii Colegiul Național „Tudor Vladimirescu”și în vreme de pandemie
Articole
COMUNICAT DE PRESĂ – Examene Cambridge în Târgu-Jiu
Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” din Târgu-Jiu a devenit recent Centru de Pregătire Examene Cambridge în județul Gorj, în urma acordului încheiat cu Twinkle Star Exam Centre, Centru Autorizat Cambridge Assessment English.
Articole
5 lucruri dificile de care te vei lovi în timp ce înveți germana (și unul foarte ușor)
O limbă străină se învață greu, mai ales dacă o înveți în varianta „fără profesor”. Dacă limba străină cu pricina este limba germană va fi cu atât mai dificil. În lipsa unui profesor care să organizeze perioada de studiu, se adaugă eventual lipsa de timp pentru studiul efectiv, dar și dificultatea pronunției limbii germane. 
Cel mai bun centru de pregatire Cambridge din Romania
Articole
Twinkle Star își reia parțial activitatea la sediu
Luni, 18 mai a.c., ca urmare a ieșirii din starea de urgență, Twinkle Star Exam Centre reia activitatea administrativă la sediu. Astfel, între orele 10.00 – 18.00, departamentele Casierie și Secretariat vor funcționa cu program întreg.
Articole
Using Songs in EFL Classes: Preliminaries
I will begin by presenting the huge impact of music on language learning, showing its place in the theory of multiple intelligences and discussing two well-known teaching methods.
Articole
Caravana Examenelor Cambridge în București, Brașov, Botoșani și Galați
entrul de examinare Twinkle Star Exam Centre organizează Caravana examenelor Cambridge A2 Key for Schools și B1 Preliminary for Schools în București și Brașov, pe 27 februarie, în Galați pe 6 martie și în Botoșani, pe 7 martie.
Articole
Emoțiile unui examen Cambridge English și importanța participării la o simulare
Cu toții am participat măcar o dată în viață la un examen. Știm cu câte emoții vine acesta, înainte și în timpul desfășurării lui. Și e oarecum normal.
Articole
Twinkle Star, pe Adservio – platforma de management educațional nr. 1 în România
Cursurile de limba engleză și limba germană și examenele Cambridge English organizate de Twinkle Star sunt acum și pe Adservio, platforma de management educațional nr. 1 în România.
Articole
Teaching intercultural competence in the foreign language classroom
Intercultural competence has become an important educational end because of the far-reaching effects this issue may have in the long run for the increasingly multicultural societies we are living in.
Articole
A CROSS-NATIONAL VIEW ON TEACHING APPROACHES IN A ROMANIAN AND A NORWEGIAN TEACHER TRAINING PROGRAM
This paper focuses on student-centeredness, underpinning four case studies bringing together tried-and-tested approaches to teaching in higher education.
Articole
COMUNICAT DE PRESĂ – Campanie Donare Plasmă TwS
Campania pentru donare de plasmă lansată de centrul lingvistic Twinkle Star la începutul lunii octombrie 2020 a adunat deja un număr de 28 de persoane vindecate de COVID-19 care s-au alăturat acestui demers.
× Scrie un mesaj